Monday, February 14, 2022

Abortuppsats

Abortuppsats



Santa Barbara, CA, U. Vissa religioner har en strikt hållning till abort och anser att det är omoraliskt, oavsett orsaken. TACK IGEN, Abortuppsats JOBB. Fler institutioner borde resa sig för att fördöma sådan praxis för att rädda vår moral, liv och värdighet så att... Referenser Fr. Hur man väljer akademisk nivå:. Enligt lagen förväntas patienten ta bördan av det tvingande förfarandet, aborter uppsats.





Argumenterande uppsats om abort



Särskild aborter uppsats Kampanjkod: SPARA Abortdebatten är en pågående kontrovers, aborter uppsats, ständigt dela amerikaner längs moraliska, juridiska och religiösa linjer, aborter uppsats. När du skriver en abort argumenterande aborter uppsatsdu är fri att stödja vilken sida du vill. Oavsett vilken ståndpunkt du intar, se till att du har bra poäng och stödjande fakta. I den här abortuppsatsen har jag bestämt mig för att inta en pro-choice-position: aborter uppsats kvinna som bär ett foster bör ges rätt att abortera eller bära det aborter uppsats bebis till termin.


Faktum är att min avhandling för denna argumenterande uppsats är att abort bör vara lagligt och kvinnor bör ha rätt att bestämma om de ska avbryta en graviditet eller inte. Min uppsats är uppdelad i tre grundläggande delar, inledningen, kroppen och avslutningen, aborter uppsats. En het debatt fortsätter att omringa aborter uppsats frågan om abort ska vara lagligt eller inte, aborter uppsats. Wade Högsta domstolens fall Parker, som förklarade abort som en grundläggande mänsklig rättighet har tjänat till att få denna debatt till ett slut.


Pro-choice brigaden framför ett argument att abort är en rättighet som bör åtnjutas av alla kvinnor och en som inte bör tas bort av religiös myndighet eller aborter uppsats regeringar. De hävdar att denna rätt inte kan ersättas av den upplevda rättighet som bör åtnjutas av ett foster eller embryo. Om det inte legaliseras, hävdar pro-choice, skulle kvinnor ta till osäkra medel. Men för att pro-life, börjar en människas liv vid befruktning och därför dömer abort en oskyldig människa till omoraliskt mord, aborter uppsats. De hävdar vidare att praktiken utsätter den ofödda människan för smärta och lidande. Detta dokument argumenterar för att abort bör vara lagligt och kvinnor bör ha rätt att bestämma om de ska avbryta en graviditet eller inte.


Precis som aborter uppsats observerat av USA Abortuppsats Domstol i Roe v. Wade, en individ bör tillåtas vissa integritetszoner eller områden, aborter uppsats. En gravid kvinnas beslut att avbryta sin graviditet aborter uppsats inte bör falla inom denna grundläggande rättighet Parker, att ingripa i denna rättighet är en anhörig till att för en person bestämma vilken typ av människor aborter uppsats kan umgås med eller den typ av person de kan bli kär i. Den här typen av privata angelägenheter är mycket känsliga och alla beslut som rör dem bör överlåtas till en individs eget gottfinnande.


Trots allt, aborter uppsats är kvinnan som vet varför de skulle vilja avbryta en graviditet. Det kan vara så att det skulle äventyra bärarens liv att se graviditeten till dess mognad och eventuell leverans, aborter uppsats. Det kan också vara så att en kvinna inte är bekväm med att skaffa barn av någon anledning s. Vilken anledning en kvinna än kan ha, aborter uppsats, det är deras aborter uppsats affär; de bör lämnas att hantera det privat. På samma lapp, aborter uppsats, kvinnor får makt genom reproduktiva val när de får möjlighet att fritt utöva kontroll över sina kroppar. Precis som manliga medlemmar i samhället bör kvinnor tillåtas vara självständiga och kunna bestämma sin framtid.


Detta inkluderar den fria viljan att bestämma om man ska ha barn eller inte. Förmågan att kontrollera sina produktiva liv skulle säkerställa att kvinnor har goda förutsättningar att ta lika del i sociala och ekonomiska frågor i samhället Mooney, aborter uppsats, Det borde inte vara så att en kvinna när hon blir gravid har inget annat än att föda barnet. Tänk om befruktningen var oavsiktlig? Även om det inte var oavsiktligt kan en kvinna inse eller bestämma innan förlossningen att hon helt enkelt inte är redo att få barnet som hon kanske hade planerat från början. Då borde de ha friheten att avbryta graviditeten.


Fostret eller embryot kan vara oskyldigt som de hävdar. Det är dock anmärkningsvärt att det är först efter att fostret kan överleva utanför livmodern som personlighet börjar Ziegler, Detta är definitivt efter födseln och inte under graviditeten eller vid befruktningen. I detta avseende är påståendet att abort dödar oskyldiga människor faktiskt inte giltigt. Tvärtom kulminerar denna hållning eller uttalande i att oskyldiga kvinnor som inte har begått något fel utan utövat sin rätt att aborter uppsats deras reproduktiva liv. Helst bör ett embryo eller ett foster inte betraktas som en människa ännu.


Laglig abort säkerställer också att kvinnor kan undvika mödraskador eller dödsfall genom att säkra professionella och säkra metoder för att utföra abort. Poängen här är att illegalisering av abort skulle tvinga vissa kvinnor att ta till osäkra abortmetoder. Oavsett om det är lagligt eller inte, skulle en kvinna bestämma sig och avbryta sin graviditet! Varför då riskera livet för gravida kvinnor som kanske gillar att göra abort genom att illegalisera praktiken? Dessutom är det livsvänliga argumentet att ett foster känner smärta under abortförfarandet mindre övertygande. Det kan vara så att anledningen till att en mamma avslutar en graviditet är för att förhindra att det ännu föda barnet möter världens smärtor.


De som är emot abort hävdar vidare att praktiken skapar en traumatisk upplevelse för kvinnor eftersom den involverar en människas död. Specifikt hävdar de att upplevelsen härrör från en kvinna som bevittnar hur hon avsiktligt och våldsamt dömer sitt ofödda barn till döden genom att fysiskt förstöra det. De menar att det också utsätter kvinnan för oerkänd sorg och tankar på avbrutna moderliga anknytningar och kränker även hennes föräldraansvar och instinkt Major et al. Enligt detta argument kan denna upplevelse vara lika traumatisk som att kasta en kvinna i allvarliga psykiska problem, i vad som kan kallas postabortsyndrom PAS, aborter uppsats. Detta syndrom kan locka till sig symtom som liknar de vid posttraumatisk stressyndrom PTSDaborter uppsats, de säger.


Korsfarare mot abort aborter uppsats hävdar att efterdyningarna av att genomgå proceduren kan se en kvinna uppleva sådana PTSD-relaterade symtom som missbruk, aborter uppsats, skuld, skam, aborter uppsats, ilska, sorg, depression, förnekelse och tillbakablickar Major et al. Istället skulle hon uppskatta att hon lyckades avbryta graviditeten innan den kunde växa till mognad. Beslutet att avbryta en graviditet bör i allmänhet ligga hos gravida kvinnor. Det är ett privat beslut som inte ska ingripas i, aborter uppsats.


Kvinnor ska kunna bestämma när de ska skaffa barn. Om hon anser att det inte är dags än bör hon få göra abort, aborter uppsats. A aborter uppsats dödar faktiskt ingen genom att göra abort utan hindrar snarare fostret från att kunna överleva utanför livmodern. Orsaken till abort bör inte ifrågasättas, vare sig det är medicinskt, som involverar incest eller våldtäkt, eller bara personligt. Oavsett anledning det kan vara, faller det inom en kvinnas rätt att bestämma och kontrollera sitt produktiva liv, aborter uppsats. Major, B. et al. Abort och psykisk hälsa. American Psychologist64 9 Mooney, C. Borde abort vara lagligt? San Diego, CA: ReferencePoint Press, Incorporated. Parker, W, aborter uppsats.


New York City, NY: Simon och Schuster. Schwarz, S, aborter uppsats. Förståelse aborter uppsats från blandade känslor till rationell tanke. Lanham, MD: Lexington Books. Inledningsstycket i en argumenterande uppsats består av 4 delar. Jag har också inkluderat motsatta argument för att visa läsaren att jag har övervägt båda sidor av argumentet och som kan förutse och kritisera alla motsatta argument innan de ens angetts. Jag har sett till att visa läsaren aborter uppsats även om jag har skrivit motsatta argument och att jag inte håller med om dem.


Slutstycket i denna abortuppsats består av tre huvuddelar. Den första delen upprepar de viktigaste premisserna: Beslutet att avbryta en graviditet bör i allmänhet ligga hos gravida kvinnor. Den andra delen presenterar 1 - 2 meningar som sammanfattar argumenten som stöder min avhandling. Och sist min personliga ståndpunkt. Jag försökte använda trovärdiga resurser för denna uppsats. Böcker från respektabla förlag om detta ämne. Peer reviewed artiklar och tidskrifter är också acceptabla. Skulle du vilja läsa en argumenterande uppsats för vapenkontroll? com är en ledande akademisk skrivtjänst som är dedikerad till att ge extra stöd och hjälp till studenter över hela världen.


Via vår hemsida kan elever be om hjälp med aborter uppsats olika ämnen och discipliner. Vi förstår att studier är grunden för framgång; men de kan vara en utmaning utan extra aborter uppsats. Vårt är därför att ta upp var dina föreläsare stannar genom att ge dig en pålitlig process för att möta dina akademiska behov. Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar. Gör min uppsats! Abortuppsats inte slösa tid. Få ett komplett papper idag. Beställ uppsatser, forskningsuppsatser, terminsuppsatser, bokrecensioner, inlämningsuppgifter, avhandling, avhandling Läs mer...


Argumenterande essä om abort — provuppsats publicerad av gudwriter den 24 oktober, 24 oktober, No Bullshit!! Få ett specialerbjudande för specialuppsats! Kategorier: Gratis uppsatser och forskningsartiklar. Taggar: Abortargumenterande uppsatser Abortessäer Exempel på argumenterande uppsatser. gudwriter Gudwriter. Lämna ett svar Avbryt svar. Relaterade inlägg Gratis uppsatser och forskningsartiklar Medicaid Essay Sample Do My Essay!





berättande essäämnen för college



Alex McBride är en 3:e års jurist vid Tulan Law School. Han arbetar för närvarande med domare Susan Braden i Washington. McBrides artikel, Roe v. Wade, han förklarar processen för att hålla abort godkänd. Norma L McCovey Roe hävdade att Texas kriminaliserade Roes för att göra abort. Hon nämnde att lagen strider mot hennes rättigheter. Det har dock funnits pekare för att särskilt beskriva huruvida en kvinna kan göra abort eller inte. Joseph, C. Dems Spoiling for Planned Parenthood Fight. National Journal. Cameron Joseph är en ung politisk journalist. Han arbetar för närvarande i Washington D.


C skriver om omvalet av Obama. Planned Parenthood är ett företag som tillhandahåller preventivmedel och som dessutom utför aborter. Indiana officerare säger att det är olagligt att ta medel till Medicaid för att finansiera Planned Parenthood. abort aborter mot argument. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Gratis uppsatser Uppsatsämnen Sök Sök efter: Sök. Du är här: Hem Gratis uppsats Argument för abort och mot aborter. Mer gratis uppsats: Abortrestriktioner och aborttal: Har statens abortpolicy varit framgångsrik? Hon är den enda som vet bäst, om hon skulle kunna ta hand om det oplanerade barnet eller inte. I vissa fall tvingar medicinska nödsituationer en kvinna att ta till denna åtgärd. Det finns en möjlighet att hennes eget liv kan vara i fara, om hon föder barnet.


Vissa av våldtäktsoffren kan vara minderåriga. Varför skulle sådana offer gå igenom prövningen att föda barn, som är en produkt av någon olycklig händelse i deras liv? Teknologier har möjliggjort sjukdomsdetektering bland ofödda barn. Att ge liv till ett ohälsosamt barn och se det lida hela dagen och natten kan tvingas skapa ett liv? Att ge liv till ett oönskat barn kan bjuda på en värld av problem för både mamman och barnet. Så är vi rättvisa mot barnet? Varför ska abort förbli olagligt? Det bör inte förväxlas med missfall som inte involverar mänskliga avsikter eller preventivmedel som använder olika teknologier för att förbjuda spermier och ägg från att producera ett befruktat ägg efter samlag.


Missfall är naturliga om sorgliga händelser, som inte väcker några djupa moraliska frågor angående mänskligt beteende? om inte kvinnan var vårdslös under sin graviditet. Preventivmedel motsätts officiellt av romersk-katoliker och vissa andra kristna, men jag anser att det är i en moralisk kategori helt skild från abort eftersom det inte innebär dödande av ett foster; därför kommer det inte att behandlas här. Istället för att ta upp det juridiska resonemanget och historien om abort i Amerika, särskilt när det gäller Roe vs.. Wade, denna uppsats ger ett enkelt, okomplicerat moraliskt argument mot abort.


Tyvärr görs verkliga argument motiverade försvar av en avhandling eller påstående alltför sällan i denna fråga. Istället utbyts propaganda. Med tanke på att Obama-administrationen är den mest pro-abort-administration i USA:s historia, krävs några tydliga moraliska resonemang vid denna tidpunkt. Den första premissen för argumentet är att människor har ett unikt och ojämförligt värde i världen. Men alla som anser att människor är speciella och värda ett unikt moraliskt övervägande kan ge denna tes även om deras världsbild i slutändan inte stöder det. Naturligtvis kommer detta inte att röra sådana som Peter Singer som inte ger människor någon speciell status.


Det kan vi inte hjälpa. Många sanna och berättigade föreställningar om människor och andra saker förnekas av annars intelligenta människor. För det andra bör bevisbördan alltid ligga på den som tar ett människoliv och fördelen av tvivel bör alltid ges till människolivet. Därmed inte sagt att människoliv aldrig ska tas. I en ofta grym och orättvis värld är det ibland nödvändigt att ta livet av sig, vilket många människor kommer att medge. Fall inkluderar självförsvar, lagföring av ett rättvist krig och dödsstraff. Ändå är allt onödigt och avsiktligt livtagande mord, ett djupt ont och motbjudande brott mot människor.


De, som absoluta pacifister, som tror att det aldrig är försvarligt att ta ett människoliv skulle också erkänna detta. För det tredje tar abort nästan alltid ett människoliv avsiktligt och vederlagsfritt och är därför moraliskt orättfärdig, djupt ond och motbjudande? med tanke på vad vi har sagt om människor. Fostret är utan tvekan en människa. Liknande ger som: apor avlar apor, kaniner avlar kaniner och människor avlar människor. Om fostret inte är en människa, vad kan det annars vara? Kan det vara en apa eller en kanin? Vissa filosofer, som Mary Anne Warren, har försökt slå in en kil mellan Persefone och mänskligheten. Det vill säga, det kan finnas personer som inte är människor som Gud, änglar, Test? om de existerar och det kan finnas människor som inte är foster eller de som förlorar vissa funktioner efter att ha haft dem.


Även om det är sant att det kan finnas personer som inte är människor, följer det inte logiskt att det finns människor som inte är personer. Den icke-porösa. När vi skiljer Persephone från mänskligheten gör vi Persephone till en prestation baserad på innehav av vissa egenskaper. Men vilka är dessa personkonstituerande egenskaper? Vissa säger en grundläggande nivå av medvetande; andra hävdar förmåga utanför livmodern; ytterligare andra säger en känsla av egenintresse som förmodligen inte infinner sig förrän efter födseln. Alla dessa kriterier skulle ta bort mänskligheten från de i koma eller andra fysiskt komprometterade situationer.


Människor kan förlora medvetandet genom skador, och även spädbarn är inte livskraftiga utan intensivt och ihållande mänskligt stöd. Dessutom, vem är vi att säga precis vilka egenskaper som utgör medlemskap i den moraliska gemenskapen av personer? Insatserna är mycket höga i denna fråga. Om vi ​​har fel i vår identifiering av vilka egenskaper som är tillräckliga för resonator och vi tillåter att en person dödas, har vi tillåtit olovligt dödande av ingenting mindre än en person. Därför hävdar jag att Persefone bör ses som en substans eller väsen som ges vid befruktningen. Fostret är inte en livlös mekanism som bara blir vad det är efter att flera delar satts ihop? som är fallet med en klocka eller en bil. Snarare är fostret en levande mänsklig organism, vars framtid utvecklas inifrån den enligt interna principer.


Till exempel innehåller det befruktade ägget en fullständig genetisk kod som är skild från den andras eller faderns. Men detta är inte bara en inert ritning som kan separeras från byggnaden den beskriver; detta är en levande ritning som blir vad dess mänskliga natur kräver. Men även om man inte är säker på när Persephone blir verklighet, bör man ta fel på att vara konservativ bara för att så mycket står på spel. Det vill säga, om man aborterar ett foster som redan är en person, begår man ett djupt moraliskt fel genom att felaktigt döda ett oskyldigt människoliv. Precis som vi inte skjuter målträning när vi får veta att det kan finnas barn som leker bakom målen, bör vi inte abortera foster om de kan vara personer med rätt att inte bli dödade.


Som jag har hävdat kan det inte bestridas att abort dödar en levande människa. Många hävdar att yttre överväganden som modern upplevt bör åsidosätta det mänskliga embryots moraliska värde. Om en kvinna inte vill ha en graviditet kan hon abortera. Men dessa livskvalitetsöverväganden involverar alltid frågor av mindre moralisk vikt än bevarandet och skyddet av ett unikt människoliv som tar hänsyn till ett människolivs helighet eller medfödda och inneboende värde. En oönskad graviditet är officiell, men svaret är inte att döda en människa för att avsluta den graviditeten. Dessutom kan en bebis adopteras och ge andra glädje.

No comments:

Post a Comment