Monday, January 10, 2022

Uppsats om att komma till Amerika

Uppsats om att komma till Amerika



Min erfarenhet i gymnasiet: Personlig berättelse Jag började se hur framgångsrik min storebror var och hörde prövningarna han gick igenom för att komma dit och det gav mig hopp. Jag var nu i ett land som jag aldrig hade varit i förut, och där jag inte kunde språket som talades. Analys av studenters sena kommande faktorer. Oavsett om det är att betala för kommer till amerika uppsats eller min skolbok, det är bara frågor vi måste ta itu med. Vi hade tagit oss till Amerika.





Få professionell hjälp och frigör din tid för viktigare kurser



Kommer till Amerika Narrative Essay College Writing I Jag heter Angela S. Baez, och du kan kalla mig Angela. Jag kommer från Dominikanska republiken. I den här uppsatsen skulle jag vilja berätta en berättelse om min erfarenhet av att komma till USA. Jag blev väldigt glad när jag fick reda på att min dotter och jag fick full uppehållstillstånd från USA, kommer till amerika uppsats. Vi skulle flytta till New York City Ibland kände jag mig nervös eftersom det var första gången jag åkte till ett annat land som använde ett annat språk än mitt land. Jag var också tvungen att lämna min familj under en lång tid. Jag försökte dock hålla mig stark och lugn. Jag visste att det var ett bra val att flytta till USA. Vi åkte från min hemstad Montecristi till Santo Domingo den 12 april kl.


Jag gick förbi och kom dit fyra timmar senare. På flygplatsen gick vi till American Airlines disk och checkade in för min dotter och mig. Vi gick igenom säkerheten. Det var riktigt tomt eftersom det var väldigt tidigt. Efter det gick vi till vår port. Vi gick runt flygplatsen och tog plats för att vänta en stund. Jag tog med min dotter till en cafeteria för att äta lite mat och en läsk. Vi var väldigt tidiga så vi hann gå. Två timmar senare gick vi tillbaka till gaten för att gå ombord på planet. Jag är säker på att min dotter hade nej kommer till amerika uppsats vad som hände, och som tur var var hon ett väldigt tyst barn, så jag var inte nervös. På planet hittade jag våra platser och satte mig och spännde fast våra säkerhetsbälten. jag hade kommer till amerika uppsats varit på ett plan tidigare. När jag insåg att vi om ett ögonblick skulle vara i luften var jag nervös.


Men jag var tvungen att se lugn ut, för min dotter och för alla andra. Piloten presenterade sig och sa att flyget från Santo Domingo till New York skulle ta 4 timmar. Flygvärdinnorna stod längst fram på öarna och demonstrerade säkerhetsåtgärderna när planet började få fart. Beställ skräddarsydd uppsats Analysera Coming to America Essay med gratis plagiatrapport. När planet lyfte var jag lättad över att inget dåligt hände. Strax efter kommer till amerika uppsats min dotter somnade. Hon var trött och arg efter att ha varit vaken sedan så tidigt på morgonen. Jag kunde inte somna eftersom jag fortfarande var väldigt nervös. Det hade varit de längsta fyra timmarna i mitt liv. När planet äntligen landade i New York minns jag att alla jublade och klappade, kommer till amerika uppsats.


vi hade gjort kommer till amerika uppsats till Amerika. Jag tittade ut genom fönstret och såg en plats helt annorlunda än vad jag någonsin hade känt, kommer till amerika uppsats. Jag började genast känna det kyliga vädret i New York. Jag hade aldrig upplevt kall temperatur, men jag kom förberedd med en lätt jacka och tröja till min dotter och mig. När vi klev av planet var det en helt ny upplevelse för mig, kommer till amerika uppsats. Jag var nu i ett land som jag aldrig hade varit i förut, och där jag inte kunde språket som talades. Jag var nervös för att jag inte skulle kunna kommunicera med någon, kommer till amerika uppsats. Efter att ha gått igenom tullen hittade jag min man. Han kramade oss glatt eftersom han inte hade sett oss på två år, sedan vår dotter föddes.


Efter att han kramat oss tog han oss utanför flygplatsen till bilen. Det var riktigt kallt. Flygplatsen låg ungefär en halvtimme bort från det som skulle bli vårt nya hem i Bronx. Jag tittade på staden genom fönstret och gillade inte vad jag såg. Staden. Det såg brunt och fult ut och träden hade inga löv än. Den april var särskilt kall för mig. Att flytta till USA var en svår upplevelse för mig. Först kände jag att jag inte hade någon familj. Jag hade bara min dotter och min man. Men saker och ting har förändrats till det bättre, kommer till amerika uppsats, och om jag inte bodde här skulle jag inte tro att min familj har en ljus framtid som väntar på det.


Den här uppsatsen skrevs av en studiekamrat. Du kan använda den som exempel när du skriver din egen uppsats eller använda den som källa, kommer till amerika uppsats, men du måste citera det. Utforska hur människokroppen fungerar som en enhet i harmoni för att leva. Analysera Coming to America-uppsatsen. Gratis uppsatser - PhDessay. com, 10 maj, Öppnad 7 januari, comMay Kapitel ett: söndag, kommer till amerika uppsats, 20 oktober, i den lilla staden Bloomberg's, levde 16-åriga Caddis på Sunstroke. Misstänksamma och mystiska saker pågick alltid i Bloombergs. Till exempel. Coming-Of-Age-historia Gene Forrester är huvudpersonen i en coming-of-age-historia på många sätt. Första gener skiftar från okunnighet till kunskap är ganska uppenbart.


En okunnig Gene är. Itercresco smink. Högklackat. Detta är de flesta åtaganden som följer med att mogna och bli ung vuxen i det västerländska samhället. För vissa i western. Mellan symboliken och anspelningarna täcker dikten hela Bibeln, från Uppsats om att komma till Amerika till uppenbarelser. Sista strofen. Vad definierar ens personlighet? Vad formar ens identitet? Att bli myndig är en avgörande fas i livet. William Butler Yeats föddes i Dublin, Irland. Hans far var advokat och råkade vara en välkänd konstnär på den tiden. Yeats utbildades i både England. Hänvisa till britternas religiösa, ekonomiska, politiska och sociala inverkan. De senaste skolåren har många gymnasieelever kommit sent till skolan.


Som ett resultat påverkas deras akademiska ämnen såväl som deras betyg. De kommer att missa lektioner. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. PhD Essay Länder Amerika Analysera Coming to America Essay. Beställ originaluppsatsprov speciellt för dina uppdragsbehov. få anpassad uppsats. Mörkret kommer, för mig och dig Analys av essätyp. A Separate Peace: Coming of Age Story. Coming of Age-ritualer, kommer till amerika uppsats. Den andra kommande analysen, kommer till amerika uppsats. Coming of Age Speech: Dragon Keeper av Carole Wilkinson.


Andra ankomsten. Saker faller samman Coming of White Men. Analys av studenters sena kommande faktorer. Liknande ämnen Mellanöstern Polen Israel Vietnam Bulgarien Belgien Indonesien Saudiarabien England USA Rwanda Europeiska unionen Nordkorea Haiti Chile Jerusalem Tyskland Sudan Kambodja Sovjetunionen. Spara tid och låt våra verifierade experter hjälpa till kommer till amerika uppsats. Anställ författare.





uppsats om sociala frågor



Det var riktigt kallt. Flygplatsen låg ungefär en halvtimme bort från det som skulle bli vårt nya hem i Bronx. Jag tittade på staden genom fönstret och gillade inte vad jag såg. Staden. Det såg brunt och fult ut och träden hade inga löv än. Den april var särskilt kall för mig. Att flytta till USA var en svår upplevelse för mig. Först kände jag att jag inte hade någon familj. Jag hade bara min dotter och min man. Men saker och ting har förändrats till det bättre, och om jag inte bodde här skulle jag inte tro att min familj har en ljus framtid som väntar på det. Den här uppsatsen skrevs av en studiekamrat. Du kan använda den som exempel när du skriver din egen uppsats eller använda den som källa, men du måste citera den.


Utforska hur människokroppen fungerar som en enhet i harmoni för att leva. Analysera Coming to America-uppsatsen. Gratis uppsatser - PhDessay. com, 10 maj, Åtkomst 7 januari, com , maj Kapitel ett: Söndag 20 oktober I den lilla staden Bloomberg's bodde 16-åriga Caddis på Sunstroke. Misstänksamma och mystiska saker pågick alltid i Bloombergs. Till exempel,. Coming-Of-Age-historia Gene Forrester är huvudpersonen i en coming of age-historia på många sätt. Första gener skiftar från okunnighet till kunskap är ganska uppenbart. En okunnig Gene är. Itercresco smink. Högklackat. Detta är de flesta åtaganden som följer med att mogna och bli ung vuxen i det västerländska samhället. För vissa i western. Mellan symboliken och anspelningarna täcker dikten hela Bibeln, från Första Moseboken till Uppenbarelserna.


Sista strofen. Vad definierar ens personlighet? Vad formar ens identitet? Att bli myndig är en avgörande fas i livet. William Butler Yeats föddes i Dublin, Irland. Hans far var advokat och råkade vara en välkänd konstnär på den tiden. Yeats utbildades i både England,. Hänvisa till britternas religiösa, ekonomiska, politiska och sociala inverkan. De senaste skolåren har många gymnasieelever kommit sent till skolan. Som ett resultat påverkas deras akademiska ämnen såväl som deras betyg. De kommer att missa lektioner. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. PhD Essay Länder Amerika Analysera Coming to America Essay. Beställ originaluppsatsprov speciellt för dina uppdragsbehov.


få anpassad uppsats. Mörkret kommer, för mig och dig Analys av essätyp. A Separate Peace: Coming of Age Story. Coming of Age-ritualer. Den andra kommande analysen. Den här platsen hjälper mig att växa upp på egen hand, gör mig erfaren och gör mig mer kunnig än jag någonsin varit tidigare. Att komma till Amerika har och kommer att påverka mitt liv på många sätt som jag bara kommer att veta i framtiden när jag fortsätter med denna vackra... Däremot vill jag bli en framgångsrik vuxen och visa dem att all deras tid och omsorg har fostrat och bemyndigat en självständig och produktiv individ. Jag började se hur framgångsrik min storebror var och hörde prövningarna han gick igenom för att komma dit och det gav mig hopp.


Så jag bestämde mig för att jag skulle gå till skolan och bli något. Jag ville aldrig känna mig hjälplös igen och det fick mig att bli bättre. Jag tänkte inte bara på mig själv, utan jag tänkte på mina framtida barn. Jag tycker personligen att Holloway High School har mycket att erbjuda mig och jag har mycket att erbjuda det. Jag vill lyckas i livet, göra mina föräldrar stolta över mig. Jag vill vara stolt över mig själv och alla mina prestationer, LaVergne High School ger mig inte det jag behöver för att bli framgångsrik. På Holloway planerar jag att hitta min plats. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Coming To America Essay.


Kommer till Amerika Uppsatsord 4 sidor öppet dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Familjehedersuppsats Att presentera eller visa ära för din familj är en stor del av framgången. Läs mer. Ord: - Sidor: 3. Kortsiktiga mål Uppsatsexempel Jag hade turen att vara så ung och omedveten om vad som verkligen pågick, men styrkan och uthålligheten som mina föräldrar hade inom sig att komma till ett nytt land där de inte visste ett ord om. Ord: - Sidor: 4. Analys av On Fire Av John O Leary Något som jag önskar att jag skulle ha gjort när jag förlorade vårt hus är att vara rakt på sak med mina vänner och alla andra människor i mitt liv. Ord: - Sidor: 5.


Personlig berättelse: Mina högskoleprestationer Ingen av dem hade någon annan examen än sin gymnasieexamen; var och en ville att jag skulle åstadkomma så mycket mer än de hade. Ord: - Sidor: 6. Varför jag vill komma till Amerika Uppsats Att studera här är utmanande och konkurrensen är stor, men jag visste att stora saker inte kommer lätt i livet. Min erfarenhet i gymnasiet: Personlig berättelse Jag började se hur framgångsrik min storebror var och hörde prövningarna han gick igenom för att komma dit och det gav mig hopp.


Syfteförklaring: Holloway High School Jag personligen fältet Holloway High School har mycket att erbjuda mig och jag har mycket att erbjuda det. Ord: - Sidor: 1.

No comments:

Post a Comment