Wednesday, January 19, 2022

Regnig dag uppsats

Regnig dag uppsats



Så fort jag kommer dit tar jag bort mina flipflops och kastar bort mitt rosa paraply på sanden regnig dag uppsats springa mot havet. I uppsatsen nedan kommer vi att gå igenom fördelarna med en regnig dag samt dess nackdelar. Vad man ska göra en regnig dag för barn? Regndropparna i ansiktet fyller oss alla med en ovanlig upplevelse av njutning, regnig dag uppsats. Allt runt omkring verkar glädjefullt.





Kort och lång uppsats om regnig dag



En dag då det regnar under lågsäsong, och vanligtvis utan förvarning kallas en regnig dag. Lika mycket är en regnig dag en överraskning, den är också glädjande och en välkommen händelse. De många fördelarna och effekterna av en regnig dag på människor och natur diskuteras i denna uppsats. Närhelst en regnig dag inträffar får det ett leende på ansiktena, särskilt barnen. Det är de som njuter mest av det och tar ut maximalt av en enda dag med dusch och sval bris. Detta är en av de största fördelarna med en regnig dag. Eftersom det vanligtvis inträffar under icke-monsunmånader, ger det lindring från solens hetta. Luften blir svalare och den svala vindbyen kunde kännas överallt. Förändringen i temperatur är ganska påfyllande för människor såväl som andra levande varelser.


Alla kommer ut för att njuta av duggregnet och vinden. Regnig dag fungerar som en slags boosterdos för naturens hälsa. Regn berör allt i naturen, vare sig det är livlöst att leva. Det fyller de naturliga reserverna av vatten så att vattnet kan användas av både människor och djur. Djur och fåglar är bara beroende av regn för sina vattenbehov och en regnig dag fyller på deras mycket viktiga vattenreserver. Nya växter och växtlighet växer också fram under den regniga dagen, regnig dag uppsats. Regnig dag är regnig dag uppsats det bästa som kunde hända jorden och dess varelser, mitt i värme och svett.


Det är verkligen en mycket efterlängtad och välkomnad av alla levande varelser såväl som jorden också. Vanligtvis bevittnar en regnig dag förekomsten av kontinuerliga eller regnig dag uppsats regn för hela dagen. Regnig dag är fördelaktigt för alla som vi kommer att diskutera i denna uppsats, regnig dag uppsats. Regnig dag är goda nyheter för alla i samhället för regnig dag uppsats anledning eller det andra. Det gynnar bönderna; djuren och fåglarna verkar älska det; barn också njuta och älskar det. Fördelarna med regniga dagar för varje medlem i samhället beskrivs nedan.


En regnig dag gynnar bönderna eftersom den vattnar deras åkrar, vilket är bra för skördarna. Många grödor behöver en viss mängd vatten för att hållas kvar av jorden, som möts av en regnig dag. Utan regn skulle fältet kräva att vatten på konstgjord väg tas till dem med hjälp av tunnlar eller vattenvägar. Det sparar verkligen en bra mängd arbete, tid och pengar för bönderna. Elever älskar regniga dagar eftersom de flesta av skolorna utlyser semester på grund av regn. Det ger barnen en ledig dag för att leka och njuta av regnet. De kan stanna hemma och se regnet skölja bort marken och växtligheten. Barn älskar duggregnet och glädjen att leka med pappersbåtar är också en oförglömlig upplevelse för dem. Även för naturälskare är den regniga dagen en mycket efterlängtad händelse. Plötsligt vaknar jorden som hade legat död i solens glödande hetta till liv igen och avslöjar sin dolda skönhet.


Alla varelser kommer tillbaka till livet. Djuren, fåglarna, alla verkar älska och njuta av regnet. Dessutom blir träden och gräset städat och ser grönare ut. Äldre och äldre älskar också regnet och verkar njuta av det. För dem, regnig dag uppsats, det är en avkopplande stund att njuta av med andra familjemedlemmar och barn. Det finns inget så bra som att bara sitta på fönstret och njuta av duggregnet och den svala vinden. Regnig dag är inte bara älskad av alla utan är också fördelaktig för naturen, växtligheten och människorna också. De verkar alla välkomna regnet, även om det bara varar i en enda dag.


Det bästa sättet att njuta av en regnig dag är att beundra naturens skönhet. Rainy Day är älskad av barn och äldre och det verkar göra deras liv lite mindre tråkigt även om det bara är för en dag. När vattendropparna faller på jorden så sväller varelserna av liv och glädje. I den här uppsatsen kommer vi att gå igenom effekterna av en regnig dag på livet på landsbygden och i städerna regnig dag uppsats och även de olägenheter som orsakats. Vare sig det är byliv eller stadsliv; en regnig dag påverkar var och en av dem på sitt sätt. Vi går kortfattat in på hur den regniga dagen påverkar livet för en vanlig bybor och en stadsbor. Vanliga dagar i byar ser lite sömniga ut än i städerna. Det finns bara bönder som sköter sina åkrar och ett gäng elever på väg till sin skola, regnig dag uppsats.


Bönder kan lätt vänta på att regnet ska avta utan att frukta för någon förlust; om inte regnet är för mycket för att skada deras skördar. Dessutom verkar byborna ta en regnig dag som vanligt aktivitet, regnig dag uppsats. Till skillnad från barnen i städerna kunde bybarnen lätt ses leka i regn och njuta av den regniga dagen. Effekterna av en regnig dag, som märks i tätorter, är helt annorlunda än byarnas. Människor här blir försenade till sina kontor och företag med en bra tid. Dessutom kan städer som har dålig infrastrukturplanering möta vattentäppning, vilket orsakar ytterligare olägenheter för folket.


Dessutom blir de nödvändiga räddningstjänsterna försenade på grund av vattentäppning och trafikstockningar. Men, regnig dag uppsats, trots klagomålen verkar folket fortfarande beundra och älska regnig dag uppsats regnig dag för den rena skönheten i naturen som den avslöjar. Följande är fördelarna med en regnig dag som upplevs av olika delar av samhället såväl som naturen och andra levande varelser. Regnig dag är älskad av barn såväl som äldre från alla samhällsskikt. Även om det orsakar lite obehag på flera fronter, verkar folk fortfarande ha en regnig dag. Vi kan se violett, indigo, blått, grönt, gult, orange och röda färger i en regnbåge. Vi bär regnrockar, regnmössor och gummistövlar på en regnig dag för att gå ut. Förekomsten av regnperioden efter sommarsäsongen ger oss befrielse från sommarens brännande hetta.


Sikkim är den delstat i Indien som får den högsta genomsnittliga årliga nederbörden. Jag är en författare utan någon speciell genre att välja på, regnig dag uppsats. Men jag gillar att skriva om frågor som berör den allmänna befolkningen. Jag älskar också att lära känna människor, samhällen och kulturer från nära håll. Jag skriver för att tillfredsställa författaren i mig och även för att hålla dig uppdaterad om flera ämnen. Logga in på ditt konto, regnig dag uppsats. förlorat ditt lösenord? Glömt lösenord. Tillbaka till login, regnig dag uppsats. Uppsats Banyan — Samlingar av uppsatser för studenter.


Uppsatsämnen för klass 4 Uppsatsämnen för klass 5 Uppsatsämnen för klass 6 Uppsatsämnen för klass 7 Uppsatsämnen för klass 8 Uppsatsämnen för klass 9 Uppsatsämnen för klass 10 Regnig dag uppsats Ämnen för klass 11, talparagraf Swachh Bharat Abhiyan - Forskning. Uppsats om regnig dag. av Abhishek Singh. Vi kan se regnbågen efter regn på himlen, regnig dag uppsats. Tidigare berättelse Rainy Season Essay. Nästa uppsats om Coronaviruss sjukdom - COVID Abhishek Singh Jag är en författare utan någon speciell genre att välja på. Relaterade artiklar Essay on Water Pollution Essay.


Uppsats om hur motgångar kan förändra en person. Uppsats om varför jag vill bli en pilotuppsats. Uppsats om är moraliskt mod viktigt än fysiskt mod Regnig dag uppsats. Uppsats om min favoritsäsonguppsats. Uppsats om Subhas Chandra Bose uppsats. Alla rättigheter förbehållna.





uppsatsparafrasering



Det var en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Människor väntar ivrigt på regnperioden av olika anledningar. Regniga dagar Ta med en annan upplevelse än alla andra dagar. Faktum är att det ger en lugn lättnad för alla. I jämförelse med andra dagar lugnar en regnig dag vår själ och gör oss mer avslappnade. Jag njuter mest av regniga dagar eftersom regnperioden är min favoritårstid. Den här säsongen får mig att uppleva många njutningar. Stämningen blir färgstark efter regn och en rogivande miljö infinner sig.


Under den senaste regnperioden kunde jag helt plötsligt se molnigt väder på himlen. Sedan bad jag till Gud om att han skulle hålla skolan stängd. Och min önskan togs för given. Jag var uppe i himlen för att veta det. Jag rusade till min terrass för att njuta av regndroppar. Det var mörka och rökiga moln på himlen. Genast ringde jag mina syskon och lekte i regnvattnet. Vi gjorde pappersbåtar och rodde dem. Vi bara darrade eftersom vinden var väldigt kall. Efter att regnet var över. Vi fick veta att mamma hade förberett lökfritter. Vi njöt alla av att de såg regnbågen som dök upp efter regnet. Det var en av mina exceptionella upplevelser. Alla är bekanta med miljön för en regnig dag.


Solljuset är mycket svårt att hitta och den kalla brisen rör sig runt. Himlen ser full av svartaktiga och tunga moln. Regndropparna i ansiktet fyller oss alla med en ovanlig upplevelse av njutning. Dessutom låter miljön lugn vilket är sällsynt under andra årstider. Träden ser badade och mycket livliga ut. De gröna slätterna avslöjar sin verkliga attraktion. Påfåglar dansar i djungeln denna dag. Att se en dansande påfågel är en fantastisk upplevelse. En regnig dag blir alla bara förtrollade. Regnperioden är den mest omtyckta årstiden för mig. Små barn ses hålla färgglada paraplyer och bär vackra regnrockar på regniga dagar.


Det är färg runt om. Om regnet är kraftigt får många barn förmånen att gå i skolan med sina föräldrar och inte med bilrickshaws eller bussar. Barn ser vanligtvis fram emot denna förändring. Om regnet är kraftigare avstår många föräldrar från att skicka sina barn till skolan. Ibland utlyser skolorna även semester en sådan dag. Vad mer kan ett skolbarn begära? De får en chans att stanna hemma och leka i regnet med sina syskon och vänner. En regnig dag är verkligen inte en vanlig dag. Det påverkar våra liv på ett eller annat sätt. Det ger mest en positiv ton. Monsuner i Indien välkomnas med glädje eftersom regn ger frisk och blåsig atmosfär efter det soliga klimatet. Jorden förvandlas till ett rikt grönt land med blommande blommor som dansar och firar monsun.


Den lugnande doften av regn och svalkande regnskurar får oss att känna oss så fräscha. Förra året när jag gick i 5:e standarden, en morgon vaknade jag till skolan och gjorde mig redo att gå på mina klasser. Det var under monsunsäsongen, juli månad. Vädret utanför var mörkt och dystert. Efter att jag hade fått mjölk och mamma packat matlådan var jag redo att åka till skolan. Men det regnade inte och jag var tvungen att gå. Min pappa släppte mig till skolan. I klassrummet satt jag på en plats vid fönstret och väntade fortfarande på att det skulle regna. Jag kände mig lat och ledsen i klassrummet och all min uppmärksamhet var utanför fönstret och önskade att det skulle regna. Min klasslärare skällde ut mig för att jag konstant stirrade utanför fönstret.


När den andra perioden som är matteklassen gick över gick min önskan i uppfyllelse. Det började regna och bonusen var att det inte fanns någon lärare i klassen. Mina ögon gnistrade av glädje och jag hoppade av stolen för att titta ut genom fönstret för att njuta av regndropparna. Jag försökte ta tag i regndropparna och det gjorde mig oerhört glad. Alla i klassen var glada och glada. Alla hoppade, småpratade och log av glädje. Jag och några av mina klasskamrater slet några sidor ur våra böcker och gjorde pappersbåtar. Utanför fönstret låg det små pölar och vi släppte våra båtar i pölarna för att flyta. Det fick oss att hoppa och fnissa när våra båtar flöt i vatten.


Vi tog tag i regndropparna från fönstret och plaskade på varandra. Efter ett tag kom vår naturvetenskapslärare in i klassrummet och alla satte sig tillbaka på sina platser. Hon utlyste en semester eftersom regnet förväntades bli tyngre om en tid. Vi hoppade alla från våra platser av spänning. Vi packade våra väskor, tog på oss regnrockarna och sprang utanför klassrummet för att njuta av regnet. Vi gick hem och hoppade och dansade i regnet. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv. Regnig dag är en sådan dag som alla väntar på.


Människor i alla åldersgrupper älskar och vårdar denna dag. I min familj blir alla från min farfar till min yngre syster överlyckliga en sådan dag. Regn förvandlar vädret från flammande varmt och torrt till uppfriskande. Växter, fåglar och människor, alla deltar i att fira regn. Träd blir grönare, påfåglar börjar dansa, bönder blir glada och vi njuter alla av regnfesten på jorden. Vi bor i Delhi, en delstat som är känd för sina extrema väderförhållanden. Värmeböljor uppslukar denna del av landet under större delen av året. Regn ger den välbehövliga vilan från det varma vädret. Monsun är alltså en av de mest efterlängtade tiderna på året i Delhi. Vädret har ett konstigt sätt att påverka vårt humör. Under de varma soliga sommardagarna tenderar människor ofta att bli arga och aggressiva mycket snabbt.


Svetten och stekande hettan under en sådan dag ger upphov till våld och raseri. Människor ses ofta på dåligt humör och har lätt för att hamna i bråk och bråk. Å andra sidan höjer en behaglig regnig dag stämningen automatiskt. Det är en njutning för sinnena. Allt runt omkring verkar glädjefullt. Människor planerar utflykter med sina nära och kära en sådan dag bara på grund av det fantastiska det erbjuder. En regnig dag älskas av alla. Det skulle knappast finnas någon som föraktar det. Alla har sitt eget sätt att glädjas över regnet. Medan vissa älskar att gå i regnet, älskar andra att dränka och dansa medan andra älskar utsikten på fönsterbrädan.


Min perfekta regniga dag skulle vara att sitta vid fönstret och titta på regn, fånga några regndroppar och känna den kyliga vinden på mina kinder. Jag tycker om att skriva i min dagbok när jag sitter vid fönstret. Det lugnar mitt hjärta och ger mig nya och kreativa tankar. Min mamma bjuder mig en varm kopp kaffe och vi njuter av vårt kaffe tillsammans. Jag sätter ofta på mjuk musik och kopplar av i en fåtölj och smuttar på mitt kaffe. Efter att ha tillbringat min eftermiddag och kopplat av med min mamma älskar jag att åka på en biltur med min pappa på kvällen för att utforska staden och njuta av naturens skönhet. Vi besöker vår favoritrestaurang under regnet och njuter av krispig lök och mirchi pakoras med mintchutney. En regnig dag gynnar bönderna eftersom den vattnar deras åkrar, vilket är bra för skördarna. Många grödor behöver en viss mängd vatten för att hållas kvar av jorden, som möts av en regnig dag.


Utan regn skulle fältet kräva att vatten på konstgjord väg tas till dem med hjälp av tunnlar eller vattenvägar. Det sparar verkligen en bra mängd arbete, tid och pengar för bönderna. Elever älskar regniga dagar eftersom de flesta av skolorna utlyser semester på grund av regn. Det ger barnen en ledig dag för att leka och njuta av regnet. De kan stanna hemma och se regnet skölja bort marken och växtligheten. Barn älskar duggregnet och glädjen att leka med pappersbåtar är också en oförglömlig upplevelse för dem. Även för naturälskare är den regniga dagen en mycket efterlängtad händelse. Plötsligt vaknar jorden som hade legat död i solens glödande hetta till liv igen och avslöjar sin dolda skönhet. Alla varelser kommer tillbaka till livet.


Djuren, fåglarna, alla verkar älska och njuta av regnet. Dessutom blir träden och gräset städat och ser grönare ut. Äldre och äldre älskar också regnet och verkar njuta av det. För dem är det en avkopplande stund att njuta av med andra familjemedlemmar och barn. Det finns inget så bra som att bara sitta på fönstret och njuta av duggregnet och den svala vinden. Regnig dag är inte bara älskad av alla utan är också fördelaktig för naturen, växtligheten och människorna också. De verkar alla välkomna regnet, även om det bara varar i en enda dag. Det bästa sättet att njuta av en regnig dag är att beundra naturens skönhet.


Rainy Day är älskad av barn och äldre och det verkar göra deras liv lite mindre tråkigt även om det bara är för en dag. När vattendropparna faller på jorden så sväller varelserna av liv och glädje. I den här uppsatsen kommer vi att gå igenom effekterna av en regnig dag på livet på landsbygden och i städerna, dess fördelar och även de olägenheter som orsakas. Vare sig det är byliv eller stadsliv; en regnig dag påverkar var och en av dem på sitt sätt. Vi går kortfattat in på hur den regniga dagen påverkar livet för en vanlig bybor och en stadsbor. Vanliga dagar i byar ser lite sömniga ut än i städerna. Det finns bara bönder som sköter sina åkrar och ett gäng elever på väg till sin skola. Bönder kan lätt vänta på att regnet ska avta utan att frukta för någon förlust; om inte regnet är för mycket för att skada deras skördar.


Dessutom verkar byborna ta en regnig dag som vanligt aktivitet. Till skillnad från barnen i städerna kunde bybarnen lätt ses leka i regn och njuta av den regniga dagen.

No comments:

Post a Comment